NXTRI 2014

NXTRI 2014

søndag 22. juni 2014

Trening uke 25. Base 5, uke 1/4. Lite overskudd

Denne uka har jeg hatt ekstremt lite overskudd, følt meg sliten på trening og rett og slett ikke vært i form. Treningsmengden i det siste har egentlig ikke vært så drøy, men jeg tror det er kombinasjonen av jobb, venner, festligheter, trening, pendling Tønsberg-Oslo osv. som har gjort utslaget. Jeg får rett og slett ikke nok hvile, ergo forsvinner også energien på trening. Løsningen denne uka ble å kutte flere av treningsøktene, prioritere jobb og samle overskudd.

Mandag - Treningsfri


Blåmandag. Konkurransen fra dagen i forveien satt godt i kroppen, som forventet. Planen for dagen var derfor en aktiv restitusjonsøkt på sykkelen før jobb, men så langt kom jeg aldri, for fikk plutselig et migreneanfall en mass. Kom meg litt til hektene igjen på ettermiddagen, før det var en ny runde på kvelden. Vi snakker intens hodepine, oppkast og nesten ute av stand til å ta vare på seg selv.. Fikk meg i hvert fall en treningsfri dag!


Tirsdag - Rolig sykkeltur på tempoen, 1t10min, 30km


Fikk med meg David på en rolig sykkeltur i Ringshaugdysten-løypa etter jobb. Beina var blytunge og 3 mil i dag var mer enn nok, men det gjorde godt å få vasket ut litt! Etter trening møtte jeg Caroline og Carine på brygga i Tønsberg for middag ute, koselig med jentekveld, selv om jeg egentlig følte meg rimelig kjørt etter gårsdagen.


Onsdag - Rolig løpetur, 5km


I dag var jeg på jobb fra kl. 07.30 til ca. 19.00. Tok turen innom Kristine og Rune og spiste middag med dem før jeg tok på meg løpeskoa og løp en runde i Ringshaugdysten-løypa. Fortsatt blytunge bein, føltes virkelig som om kroppen ikke ville flytte seg fremover. Etter 5km var det fullstendig stopp og jeg endte med å gå siste delen hjem. Tilbake på hytta fikk jeg tøyd litt og trent ca. 20 min i TRX'n før jeg tok kvelden. 


Torsdag - Treningsfri


Kjørte inn til Oslo etter jobb kl. 15.30 og skulle etter planen kjøre intervaller på tempoen med Lars. Hadde null overskudd til trening i dag og vi ble enige om at det beste nok var å kutte økta og heller ta treningsfri. Lars dro ut alene mens jeg slækket litt i sofaen før jeg tok på meg husmorhatten og lagde hjemmelaget frokostblanding og middag. Utrolig deilig med en rolig kveld!


Fredag - Treningsfri


I dag skulle jeg jobbe fra kl. 10.00-23.00 og hadde avtalt svømming med Eirik på Frognerbadet tidlig på morgenen før jeg skulle kjøre til Tønsberg. Stod opp kl. 06.15, pakket tingene og skjønte at jeg hadde lagt igjen badedrakta på hytta.. Typisk! Ergo ble det ingen svømming. Kunne sikkert ha løpt meg en tur, meeen endte opp med å sove en time til gitt!


Lørdag - Granfondo Don Pedro, 3t50min, 105km


Lørdag 21. juni og endelig klart for veldedighetsrittet Granfondo Don Pedro! Kjørte til Larvik i 10-tiden og møtte Eirik, Mari og Raymond på Indre Havn. Utrolig gøy å se at så mange hadde møtt opp for å støtte Kreftforeningen sitt arbeid! Jeg hadde meldt meg på lang løype og var litt spent på hvordan nesten 11 mil på sykkelsetet ville gå etter uka som hadde vært. Hadde bestemt meg for å kjøre i et moderat tempo første halvdel, så rolig resten. Det funket egentlig greit og jeg fikk meg en veldig fin tur! Ingen tidtakning, ikke noe stress, bare kos på sykkelen - passet meg utmerket i dag!  

Meg og Eirik før start!

Etter sykkelrittet kjørte jeg tilbake til Oslo for å få med meg bursdagen til Kristin. Kjørte pepsi max og rolig kveld ettersom Ringshaugdysten ventet dagen etter. Mer om hvordan det gikk kommer i et eget innlegg.


Ukas 'tall' ble:

Sykkel: 155km
Løp: 10km
Open water: 750m

Totalt ble det i overkant av 7t trening denne uka, mye mindre enn planlagt, men samtidig mer enn nok. Sitter heldigvis igjen med mer overskudd nå enn på starten av uka og det trenger jeg, for til uka venter både testing av Norseman-løypa samt Lillehammer-Oslo! Huhei, jeg gleder meg! Er midt i en langfriperiode nå, så venter det to dager på jobb før jeg har en hel uke med ferie. Energinivået mitt stiger bare ved tanken! Summertime, here I come!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar