NXTRI 2014

NXTRI 2014

søndag 16. februar 2014

Trening uke 7 etter Fuerteventura

Planen for resten av denne uka var å slippe seg litt ned på treningsfronten, kose meg med venner og familie i Oslo og lade opp til mye jobbing i Tønsberg de neste to ukene.


Onsdag - Treningsfri

Etter en sen kveld i går måtte jeg opp kl. 05.30 i morges for å rekke jobb i Larvik. Snakk om brutal overgang til hverdagen igjen! Kroppen var helt i ulage etter jobb og det var ingen tvil om at jeg skulle ha en ny treningsfri dag.


Torsdag - Svømming 2500m med Tønsberg Tri

Etter jobb i Larvik dro jeg rett til Kristine for å feire bursdagen hennes sammen med Rune og lille Pernille. På kvelden ble det en times svømmeøkt med Tønsberg Tri. Lenge siden jeg har svømt med de nå, må absolutt prøve å komme meg på flere torsdagstreninger! Kjørte det planlagte opplegget, og økten var som følger:
Inn: 500m
8x50m, 25m rolig/25m sprint, 15 sek pause, 400m
100m rolig med fokus på å gli
4x200m med fokus på armtak, 20 sek pause, 800m
100m rolig bryst
6x50m, 25m drills/25m fri, start hvert 1min10sek, 300m
Ut: 300m
Totalt: 2500m
Kroppen var litt tung i starten, men det kom seg veldig etterhvert. Merker at teknikken har blitt bedre og at jeg svømmer raskere enn før, endelig! Har forsøkt å svømme 2-3 ganger pr uke gjennom hele vinteren, så håper det gir utslag på raskere racepace til sesongen er i gang. Blir spennende å teste 100m og 1000m til uka!


Fredag - Treningsfri

Etter jobb i Tønsberg dro jeg rett inn til Oslo for å rekke middag med Kjelsåsjentene. Hadde ingen treningsplaner i dag.


Lørdag - Treningsfri

I dag stod egentlig en rolig løpeøkt ute og svømming på Domus på planen, men formen var rimelig slækk når jeg stod opp. Med drittvær ute og OL på TV ble det da en rolig morgen på sofaen før jeg dro på besøk til Hanna og lille Andrea. Treningslysten var fullstendig fraværende på kvelden også, så da ble det nok en treningsfri dag. 


Søndag - Økt 1: Sykkel på rulla 60 min. Økt 2: Løp 13 km, rolig semilang tur i sone 1/2 + styrke mage/rygg.

I dag var endelig energien tilbake og jeg startet derfor med en rolig rulleøkt på temposykkelen før frokost. Syklet 60 min før jeg heiv meg i dusjen og kl. 11.00 satt jeg klar i sofaen for herrestafetten i OL. Senere på dagen var det på med løpeklærne og ut på en rolig tur. Målet var egentlig bare å få testet kneet og løpe det jeg følte for. Vått og trist ute, men deilig å løpe på bar asfalt. Kjente lite til høyre kne (tommel opp!) og endte derfor opp med en runde på Kjelsås, innover Maridalen til Lokeberget før jeg snudde og løp tilbake. Totalt 13 km. Vel tilbake tøyde jeg i 20 min og kjørte noen øvelser på mage/rygg. Så var det bare å hive seg i dusjen på nytt før det var ut for å feire mammas 60-års dag sammen med familien :-)


Ble ikke akkurat mange treningstimene resten av uka etter at jeg kom hjem fra Fuerteventura (i underkant av 4t), men desto mer tid til venner, familie og avslapping. Deilig! Kjenner at energien er tilbake og både kroppen og hodet er klar for en uke med MANGE timer på jobb. Skal kjøre test på svøm, sykkel og løp samt få til noen kvalitetsøkter, men for at totalbelastningen med jobb ikke skal bli for stor, blir det nok totalt sett en rolig uke på treningsfronten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar