NXTRI 2014

NXTRI 2014

mandag 14. juli 2014

Trening uke 28. Base 5, uke 4/4. Hangler

Mandagen kjørte jeg fra Haugesund til Oslo og når jeg kom hjem var jeg helt skutt. På kvelden fikk jeg meg en liten knekk, følte meg sliten og frustrert over å ikke være i form. Natt til tirsdag fikk jeg feber på nytt og tirsdagen holdt jeg meg stort sett hjemme. Heldigvis kom formen seg i løpet av tirsdagen og onsdag var jeg på plass på jobb i Tønsberg. Er inne i en litt tung jobbeperiode nå hvor jeg skal jobbe 11 dager i strekk, men så venter det heldigvis litt ferie etter det! Onsdag hadde jeg nok med jobb og holdt meg unna trening, men fra torsdag av var jeg tilbake i mer normal rytme. På tide!

Torsdag - Rolig langtur løp, 12km


Ferdig på jobb halv fire og dro rett på hytta, klar for soling og bading! For et vær det er om dagen, ekstremt varmt! Først i 21-tiden dro jeg ut på løpetur og selv da ble det mer enn varmt nok å løpe seg en rolig tur. Løp retning Knarberg, via Nesbrygga og tilbake til Føynland. Totalt ble det 12 km i sone 2-tempo. Beina var lette og fine og det var ekstremt godt med en ordentlig treningsøkt igjen. Når jeg kom hjem stod mamma klar med is og bringebær, perfekt avslutning på en herlig sommerdag!

Sommer, varmt, seint, løpeglede!


Fredag - Intervaller løp 4min x4, 8km


Etter jobb halv fire var det rett på med bikinien for soling og bading på brygga. Det er så deilig å bo på hytta nå om sommeren, har litt feriefølelse selv om jeg er på jobb store deler av dagen, luksus! Etterpå ble det grilling med mamma og pappa før de kjørte innover til Oslo. Hadde ingen store planer for kvelden ettersom jeg skulle jobbe hele helgen, så brukte fredagskvelden på en intervalløkt. Løp først hytterunden på 4 km, så intervaller på 4 min x4 langs bilveien til hytta. Beina var overraskende bra etter langturen i går og jeg fikk presset meg godt opp i sone 4. Løp rolig i pausene på ca. 2-3min. Etter økta var det frem med litt smågodt, film på TV og en forholdsvis tidlig kveld. 


Lørdag - Treningsfri


Jobb fra kl. 08.00-20.00 og etter endt vakt hadde jeg null overskudd igjen til trening. Vakten var helt sykt travel og når jeg kom hjem måtte primærbehovene mat, hvile og søvn prioriteres. Endte opp med hjemmelaget pizza, ny runde med smågodt og en tidlig kveld.


Søndag - Treningsfri


I dag hadde planlagt en 2-timers økt på sykkelen før jobb, men når jeg la meg kvelden i forveien bestemte jeg meg for å sove til jeg våknet. Ny lang dag på jobb fra kl. 12.00-23.00 ventet og nå som jeg akkurat har vært syk er jeg redd for å presse kroppen for hardt. Totalbelastningen blir fort for stor med disse langvaktene. 


Kort oppsummert kom jeg i gang igjen med trening ila. uka, men treningsmengden var ikke akkurat noe å rope hurra for. Stresser egentlig ikke med at det kun er 3 uker igjen til Norseman, men jeg trenger virkelig en god treningsuke uka som kommer. Tapt trening får jeg ikke gjort så mye med, så får bare se fremover mot de siste ukene og gjøre mest mulig riktig frem til 2. august. Wish me luck!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar