NXTRI 2014

NXTRI 2014

søndag 12. januar 2014

Trening uke 2

Mandag - Rulleøkt rolig 90 min + Styrke bein og mage


Mandagen startet med en rolig økt i sone 2 på rulla. For meg som ikke sykler ute vinterstid, er rulleøktene inne desto viktigere. Til jul fikk jeg derfor en BKOOL rulle med en hel haug av treningsmuligheter. Med denne kan du laste opp gamle Strava-økter, bruke innlagte live-videoer eller lage din egen løype med bl.a. definerte segmenter, stigningsprosent osv. - samt mye mer som jeg ikke har rukket å sette meg inn i enda. Satser på at dette vil holde motivasjonen oppe på innesyklingen gjennom vinteren!

Etter syklingen kjørte jeg en effektiv økt med styrke på bein og mage.

For detaljert info om rulla, sjekk ut den linken her: http://www.dcrainmaker.com/2012/12/bkool-wireless-ant-trainer-in-depth-review.html



Tirsdag / Onsdag - Syk. Omgangssyke. Nuff said.



Torsdag - Svømming 3500m + Sykkel Intervall 60 min + Styrke overkropp/mage


I dag var energien definitivt tilbake og med turnusfri hadde jeg god tid til flere økter. Sov lenge før jeg omsider kom meg bort til Domus for å svømme. Av swim/bike/run er vel svømmedelen det jeg syns er minst spennende, spesielt i basseng. Gjør det litt fordi jeg må (øvelse gjør mester!) og for å opprettholde vannfølelsen. Av en eller annen grunn gikk det veldig greit i vannet i dag og jeg endte opp med å svømme 400m x3, 300m x3, 200m x3, 100m x3 og 50m x3 samt inn/ut. 3500m. Fornøyd med det!

På ettermiddagen var det tilbake til Domus for å kapre den siste ledige plassen på Mari sin sykkeltime. Kortintervaller stod på planen og det ble en hard økt med 3min x3, 4min x3 og 3min x3 i høy sone 3 og sone 4. Utrolig koselig med litt kvalitetstid med treningsfruen igjen! :-) Rundet av dagens trening med litt styrke på overkropp og mage. 

Fredag - Løp 7,5 km, bakkeintervaller


På morgenen fikk jeg skvist inn noen bakkeintervaller på turveien opp mot Grefsenkollen, før jeg måtte hive meg i bilen og rekke jobb i Tønsberg. Kort og effektivt!


Lørdag - Rulleøkt rolig 75 min


Med vissheten om at det var meldt knallvær i Oslo på søndag, valgte jeg å få unna ukas siste rulleøkt i dag. Netflix, rulla og meg. 75 minutter rolig.

I dag kom også pakken med min nyeste investering - TRX. Gleder meg til å få brukt denne hjemme! Eller på hytta, på tur, på lekeplassen - hvor det måtte passe! 



Søndag - Løp 12 km, semilang rolig tur


Våknet opp til knallvær i Oslo i dag. Lars var ute på sykkelen litt før ni, mens jeg hoppet i løpeskoa en liten halvtime senere. Tynt lag med nysnø på veien, nesten 10 minusgrader (!) og en stor feit sol på vei opp! Med andre ord helt nydelig vintervær! Løp turveien opp til Grefsenkollen samt en runde på Kjelsås retning Maridalsvannet. For en Kjelsåsjente som meg er disse rundene ren lykke - løping på kjente stier med gode minner. Pulsklokka var godt gjemt under jakka for i dag handlet alt om å nyte turen samt løpe med rolig tempo. 

Hvitt teppe av snø på vei opp mot Grefsenkollen.
Snøkanonene i Grefsenkleiva er i full drift!
 



Til tross for sykdom ble det alt i alt en god treningsuke med litt av alt: Svømming, sykling, løp og styrke. Totalt 8t 45min med trening. Til uka venter mange lange arbeidsdager, men med litt planlegging blir det nok tid til noen gode treningsøkter også.



Løp avgårde med jakka til Lars. Viktig med motivasjon på kassa!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar