NXTRI 2014

NXTRI 2014

torsdag 29. mai 2014

Trening uke 21. Base 4, uke 1/4. Intens jobbing + jentetur til Amsterdam

Mandag - Rolig løpetur, 8km


Denne uka startet med tre lange dager på jobb og lite tid til trening. Etter 13,5t var jeg ferdig med vakten og var hjemme litt over ni på kvelden. Vel tilbake på hytta tok jeg meg en rolig løpetur i kveldssola, sykt deilig! Så var det bare å få unna 20min med tøyninger før det var rett i seng. 


Tirsdag - Styrketrening i TRX, 30min


I dag hadde jeg planlagt å løpe intervaller på morgenen og så styrketrening i TRX'n etterpå. Da klokka ringte følte jeg meg helt uvel og vagte å sove forbi løpetreninga. Etter litt frokost rakk jeg en halvtime med styrketrening, noe som er mer enn nok i TRX'en for min del, tungt! Så var det nye 13t på jobb fra kl. 10.00-23.00.

TRX i garasjen er tingen!

Onsdag - Treningsfri


Ny lang dag på jobb fra kl. 10.00-23.00. 39,5t på jobb på tre dager er i det meste laget og for at totalbelastningen ikke skal bli for stor var det eneste riktige å ta en treningsfri dag i dag. Heldigvis ventet det en fridag dagen etter og derfor kjørte jeg til Oslo rett etter jobb.


Torsdag - Økt 1: Svømming 2800m. Økt 2: Styrketrening kjernemuskulatur, 30min. Økt 3: Rolig sykkeltur, 2t15min, 57km


Endelig fridag og muligheten til å sove ut litt. Etter frokost tok jeg turen i svømmehallen og svømte uten fastsatt program. Merker at motivasjonen for å svømme inne begynner å dale, på tide å komme i gang med open water-økter ute! Etter svømmingen ble det en halvtime med styrketrening med fokus på kjernemuskulatur.

Etter at Lars var ferdig på jobb tok vi en rolig sykkeltur i Maridalen og Sørkedalen. Jeg bare elsker temposykkelen min, helt rå å sykle på! Ble en deilig tur i kortkort med is-stopp på landhandelen i Sørkedalen. Rundet av kvelden med date-night på Olivia på Aker Brygge. Lykke!



Fredag - Økt 1: 10 min x3 i sone 3 på temposykkel, 1t, 28km. Økt 2: Overgang løp, 5km


Dagen startet med fysio hos Anja på Magnat. Grugleder meg hver gang for er så vondt, men samtidig så er det helt nødvendig. Heldigvis merker jeg allerede resultater på løpingen og kjenner ingen vondter på turene opp mot 10 km, får øke lengden på øktene etter hvert. Tok bilen til fysio med sykkelen baki sånn at jeg rakk å møte Mari i Brekkekrysset kl. 11.00. I dag stod det sone 3-intervaller på planen. Både jeg og Mari hadde litt tunge bein i dag, men vi fikk presset oss gjennom tre gode intervaller. Etter økta byttet jeg over til løpesko for en overgangsøkt. Fy søren så vondt det er å løpe rett etter massasje mot den stramme muskelen i rumpa! Beit likevel tenna sammen og fullførte 5 km som planlagt, no pain no gain!

Etter treninga var det hjem for å slappe av litt før jeg dro på jentetur til Amsterdam på kvelden. Endelig var det klart for kvalitetstid med Kjelsås-jentene. Helt rart å tenke på at vi har kjent hverandre siden 1. klasse på barneskolen. Glad vi fortsatt har så god kontakt som vi har <3


Lørdag - Rolig løpetur, 8km


Etter en lang dag med trasking i Amsterdams gater, samt shopping, cafétur og mye mer, tok jeg og Tonje oss en rolig løpetur i Vondelpark, rett i nærheten av der Tonje bor. Utrolig fin park, perfekt for løping. Da klarte jeg skvise inn litt trening på jentetur også, fornøyd med det! På kvelden var det ut for å spise på indonesisk restaurant før vi tok oss en liten bytur.

Meg og Tonje etter endt økt i Vondelpark! Tommel opp for trening på jentetur!

Søndag - Treningsfri


Ny superkoselig dag i Amsterdam før vi dro tilbake til Oslo på kvelden. Tusen takk for turen jenter!

Jentetur til Amsterdam <3



Ukas 'tall' ble: 

Sykkel: 85km
Løp: 21km
Svømming: 2800m

Med intensiv jobbing på begynnelsen av uka og jentetur til Amsterdam i helgen, ble det ikke rom for så mye trening. Totalt ble det 7,5t. Satser på mer tid til spesielt sykling til uka. Og aller helst en open water økt eller to også. Ikke lenge før triathlonsesongen er i gang nå!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar