NXTRI 2014

NXTRI 2014

søndag 13. april 2014

Trening uke 15. Base 2, uke 3/4

Planen for uka var mengde (15-20t) og en jevn fordeling på sykkel, løp og svømming. Vel, helt etter planen gikk det nå ikke. Etter jobb på mandagen fikk jeg plutselig ekstrem hodepine, kastet opp konstant (smertebetinget) og ble helt satt ut av spill, tilsvarende det jeg opplevde i midten av mars. Tirsdagen var jeg rimelig slækk og på kvelden skjedde det samme igjen. Mest sannsynlig er det snakk om migreneanfall, utrolig slitsomme greier.. Alt av trening var utelukket disse dagene, så treningsuka startet først onsdagen.

Onsdag - Økt 1: Styrketrening. Økt 2: Sykkel intervall 7min x6


Etter jobb dro jeg på besøk til Kristine, Rune og verdens søteste lille Pernille. Der ble det noen timer med kvalitetstid og middag før jeg dro bort på Velotel på kvelden. Startet med styrketrening med øvelser på armer, mage/rygg, mens beina ble spart til intervalltreninga med Olympia Sport Giant Tri Team. Jeg var på plass i sykkelsalen litt før de andre og fikk dermed en lang og god oppvarming før vi satte i gang med intervallene, 7min x6 i I3/I4. Det er bevisst lagt inn korte pauser og i dag valgte jeg å ikke slippe meg lenger ned enn i nedre del av sone 3, dermed fikk jeg ca. 47 min i I3 med overgang til I4 mot slutten av hvert intervall - beinhardt! Økta var over på 70 min og det ble en skikkelig kvalitetsøkt, noe jeg virkelig trengte etter to dager med sykdom.


Torsdag - Rolig løpetur, 8km


I dag var det rimelig stusselig vær ute, men jeg kom meg ut på en liten løpetur etter jobb likevel. Kjørte 'hytterunden' to ganger, totalt ca. 8km. Valgte en litt kortere tur i dag ettersom høyre hofte har vært så vond på langturene i det siste. Det gikk heldigvis bra, ingen vondter underveis og det var deilig å bare løpe rolig avgårde i sone 1 og 2. 


Fredag - Langtur sykkel med naturlige intervaller i I3/I4 i bakkene, 2t50min, 71km


Endelig fredag og helg! Så fort jeg var hjemme etter jobb startet jeg 'prosjekt sette sammen sykkelen igjen' etter Mallorca. Er litt bortskjemt på akkurat den fronten der ettersom Lars ordner veldig mye for meg, men i dag måtte jeg klare det sjæl. Etter litt knot var både styret, hjul og pedaler på plass og jeg var klar for tur. Flink jente! Ute var det kvallvær og det virket som om folk fleste hadde dratt på påskeferie allerede, for på veiene var det veldig rolig. Syklet over på Nøtterøy og en runde via Torød før jeg kom meg over på Tjøme, ut til Hvasser, deretter til Verdens Ende før jeg syklet via Borgheim og hjem. Perfekt fredagskveld spør du meg!

Syklet forholdsvis rolig, men i bakkene dro jeg virkelig til og fikk en del naturlige intervaller i sone 3 og såvidt over i sone 4. Etter en halvtimes tid på sykkelen innså jeg at jeg hadde satt igjen vannflaska hjemme og jeg hadde ikke tatt med meg noe mat på lomma eller penger heller, urutinert! Var litt i svime på slutten av turen, men vel tilbake på hytta ventet heldigvis hjemmelaget pizza sammen med mamma og pappa.

Idyllisk på Hvasser denne fredagskvelden!
Utenfor Den Blaa Brygge på Hvasser
Verdens Ende. Savnet etter drikkeflaska var stort!


Lørdag - Økt 1: Svømming 2500m. Økt 2: Rolig semilang tur løp, 11km

I dag var jeg på plass i svømmehallen i Tønsberg litt før halv tolv og det var en del andre folk også kan du si... Rimelig crowded i de fleste banene og etter 2500m gadd jeg rett og slett ikke mer, selv om planen var 3800m. Økta ble som følger:
Inn: 300m
Hs1: 100m x15
100m rolig
Hs2: 50m x10
Ut: 100m
Totalt: 2500m
Dette ble ukas eneste svømmeøkt og målet om å få til tre svømmeøkter i uka i base 2 har jeg virkelig ikke klart. Så da spørs det om jeg klarer å forbedre tiden min på 1000m-test til uka, vi får se!

Etter svømminga suste jeg inn til Oslo. Jeg skulle hente Lars på Gardermoen utpå ettermiddagen (heldiggrisen var vært 2 uker på Mallorca!), men siden flyet var litt forsinka rakk jeg en løpetur først. Ute bøttet det ned og var rimelig surt, så endte med å kjøre opp til Sognsvann og løp tur-retur Ullevålsseter. Lenge siden jeg har løpt der nå og egentlig var det litt koselig å løpe alene i regnet. Etter å ha hentet Lars på flyplassen tok jeg en tur til Hanna, Ludvig og lille Andrea. Lenge siden jeg har sett Andrea nå, men det er så koselig når hun helt tydelig kjenner meg igjen likevel.  Smelt!


Søndag - Rolig langtur sykkel, 5t 40min, 130km, 23km/t i snitt


Etter en rolig kveld i går var kroppen klar for ukas langtur på sykkel. Jeg møtte Terezia og hennes venninne Randi ved Sinsenkrysset kl. 10.00 og dagens plan var å navigere oss frem til Son for å spise lunsj der. Ingen av oss har syklet noe særlig i det området tidligere og vi måtte derfor stoppe opp litt underveis for å sjekke om vi var på riktig kurs. Syklet ut av Oslo via Ekeberg, til Kolbotn og deretter en solid omvei via Trollåsveien før vi syklet langs Gjersjøen til Tusenfryd. Valgte å kjøre via Nesoddveien retning Drøbak og deretter noen småveier før vi var fremme ved Son etter 7 mil på sykkelsetet. På Galleri Soon fikk vi fylt opp energilagrene med en supergod lunsj og så var vi klare for hjemturen. Ingen småveier, nå var det straka vegen hjem igjen! Fulgte Gamle Mosseveien til Vestby, syklet videre retning Ås før vi tok av på Osloveien og syklet langs Årungen før vi var tilbake på mer kjente trakter forbi Tusenfryd og Gjersjøen. Inn til Oslo fulgte vi Mosseveien, svingte innom Grønland og deretter var vi tilbake på Carl Berner og til slutt Sinsenkrysset hvor jeg forlot de to andre. 

Sultne jenter på Galleri Soon

En utrolig fin tur med kjempekoselige jenter! Totalt ble det 13 mil for min del, lengste turen jeg har hatt noensinne, mens Terezia og Randi fikk en enda lenger tur ettersom de bor et stykke unna Sinsenkrysset. Fulgte ikke med på pulsen underveis, men kjørte i et tempo som jeg opplevde som rolig. I etterkant viser det seg at jeg har ligget mye i sone 1, men også en del i sone 2 og til og med i sone 3 i bakkene. Uansett ble det en herlig langtur og mange timer på sykkelen, perfekt søndag!

Takk for turen Terezia og Randi!

Oppsummert ble det 13t 40min trening denne uka og to treningsfrie dager pga. sykdom. Føler treningsuka har vært bra, selv om den siste mengdeuka i base 2 ikke gikk helt som planlagt. Nå venter en roligere uke med bl.a. 1000m-test svøm, men til helgen blir det nok flere treningstimer ettersom både jeg og Lars har langfri påskehelga <3

GOD PÅSKE! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar