NXTRI 2014

NXTRI 2014

mandag 17. mars 2014

Trening uke 11. Base 1, uke 3/4

Mandag - Økt 1: Intervaller på mølle. Økt 2: Styrketrening

Etter en treningsfri dag i går passet det bra å kjøre på med intervaller som første treningsøkt denne uka. Ute var det strålende sol, men valgte å ta treningsøkta inne på mølla i tilfelle hofta skulle slå seg vrang igjen. Valgte et intervallprogram jeg har løpt en del tidligere og som er unnagjort på en time. Varmet opp i 10 minutter før jeg løp intervaller på 6, 5, 4, 4, 4, 4, 2 og 2 minutter. 2 min pause mellom hvert intervall, 1 min pause mellom 2-min intervallene. Lå i en høy sone tre på det første intervallet, deretter lå jeg mellom 89% og 92% på de andre intervallene. Knalltøff økt, men beina var bra og hofta hang (såvidt) med. Etter løpinga ble det tøying i 20 min før jeg dro hjem.

Etter middag og litt restitusjon var det tilbake til Velotel på kvelden for å trene styrke. Ofte pleier jeg å trene styrke rett etter løpeøktene, men etter intervalltrening er jeg som regel så sliten at det ødelegger litt for styrketreninga. Derfor ble det en egen styrkeøkt i dag. Kjørte standardprogrammet på armer, bein, mage og rygg. 


Tirsdag - Svømming 2200m


I dag var det igjen helt nydelig vær ute, så etter jobb dro jeg og Carine ut på hytta for sushi-date i vårsola. Om et par uker flytter jeg faktisk ut på hytta (ligger rett utenfor Tønsberg) og skal bo der til september. Blir utrolig deilig å bo ved sjøen med muligheten for morgenbad og løping på grus/skogsti rett utenfor døra - lykke! Etter sushi-daten dro vi til svømmehallen for en effektiv økt på ca. 45 min. Som vanlig var det mye folk i bassenget, men klarte gjennomføre programmet likevel og kjørte følgende økt:
Hs1: 500m x2 (kald start)
100m gli
Hs2: 100m x10
Ut: 100m
Totalt: 2200m


Onsdag - Økt 1: Løping 7km. Økt 2: Styrketrening 30 min. Økt 3: Sykkel intervall 7min x5 + overgang løp 15min

I dag var jeg ferdig på jobb ca. halv fire og dro rett ut på en kosetur i sola. Løp en runde på ca. 7km fra sykehuset og var tilbake igjen etter 45 min. I fem-tiden møtte jeg Kristine i byen og vi brukte ettermiddagen til middag ute, skravling og litt shopping. Etterlengtet kvalitetstid!

På kvelden dro jeg til Velotel for å trene litt styrke på armer, mage og rygg før jeg skulle bli med på intervalltrening med Olympia Sport Giant Tri Team. Var meg og gutta boys på spinning i kveld og det ble kjørt I3/I4-drag på 7 min x5 = hardt! Etter syklinga var det rett bort på mølla for en overgangsøkt på 15 min. Beina hang overraskende fint med, får prøve å kjøre opp tempoet litt på neste overgangsøkt.

Det som er utrolig gøy er at jeg skal konkurrere for Olympia Sport Giant Tri Team den sesongen her, hvor bl.a. Mari og Terezia er med fra før. Enda mer motivasjon til å gi gass på trening :-)


Torsdag/Fredag - Syk


Både torsdag og fredag fikk jeg migreneanfall på jobb og all trening var derfor utelukket disse to dagene. Har aldri hatt det tidligere og håper jeg aldri får det igjen! Etter å ha sovet langt ut på ettermiddagen på fredag kom jeg meg omsider inn til Oslo. Jeg og Lars hadde invitert Bjørn og Linda på burgermiddag denne kvelden, og kvelden ble heldigvis en suksess til tross for at jeg var litt slækk.


Lørdag - Rolig kort sykkeltur, 1t 10min, 27km + overgang løp 30min


Etter et par dager med sykdom forsøkte jeg meg på en rolig trilletur på raceren i dag. Helt nydelig å cruise innover i Maridalen i vårsola og det i midten av mars! Håper virkelig ikke at snøen kommer tilbake, men at våren er kommet for å bli - lov å håpe! Ble en kort tur inn og ut av Maridalen og vel hjemme igjen hoppet jeg rett i løpeskoa, klar for overgangsøkt. Overgangen til løp var null problem, selv også når jeg forsøkte å presse opp tempoet fra starten av, men nå var det jo en rimelig kort og rolig sykkeltur jeg hadde i beina da.. Får legge disse overgangsøktene etter litt hardere sykkeløkter fremover, for jeg vet jo hvordan løpebeina pleier å føles etter å ha syklet noen mil i forkant..


Søndag - Økt 1: Rolig sykkeltur i Sørkadalen, 2t, 46km. Økt 2: Styrketrening. Økt 3: Svømming 1600m


Etter en rolig morgen var jeg og Lars ute på sykkelen i halv tolv-tida. Planen var en rolig tur innover i Sørkedalen med kaffestopp på landhandelen der. Lite sol i dag, men fortsatt varmegrader sånn at jeg holdt meg god og varm under hele turen. Jeg holdt det gående stort sett i sone 2, mens Lars kjørte restitusjonsøkt i sone 1... Sånn er det å være den mindre spreke på tur :P

Søndagstur med han kjekke fyren her <3

Resten av ettermiddagen gikk med til å lage en ny ladning med frokostblanding, litt jobbforberedelser og ikke minst verdenscupfinalen i langrenn for kvinner og menn på tv. Digg søndag!

På kvelden tok jeg turen innom Domus for en kort styrkeøkt og en kort svømmeøkt. Mye folk i banene i dag og det ble derfor vanskelig å kjøre lengre serier i eget tempo uten å stoppe opp underveis, valgte derfor å tilpasse økten litt og kjørte følgende opplegg:
Inn: 300m
100m x3
50m x3
25m x6 supersprint
100m x3
50m x3
25m x6 supersprint
Ut: 100m
Totalt: 1600m

Etter svømminga tok jeg turen til min gamle roomie Kristin for jentekveld med burritos til middag, skravling og sløving i sofaen - perfekt avslutning på en veldig fin helg i Oslo.


Selv med to dager med sykdom fikk jeg til 10 timer med trening denne uka, noe jeg får si meg fornøyd med. Ble lite svømming og løping, men desto mer sykling. Satser på å fortsette å få til økter ute på sykkel de neste to ukene også, for nå nærmer det seg jo avreise til Mallorca. Kanskje får jeg testet den nye temposykkelen ute snart også? 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar